Pozycjonowanie stron firmy

2020-07-15

Użytkownicy z jednej strony nie lubią więc reklam, ale z drugiej nie do końca są świadomi, czym reklamy są. Najbardziej ufają reklamom w nowych serwisach, na przykład na Snapchacie, a tam reklam jako reklam de facto wciąż w Polsce nie ma.


Pozycjonowanie stron firmy, a kampanie w social mediach

Oczywiście, można tam promować marki, ale nie ma możliwości wykupienia reklamy (przynajmniej w Polsce, dla szerokiego grona reklamodawców). Na Facebooku taka przestrzeń reklamowa istnieje. Bardziej ufamy reklamie na Facebooku czy Snapchacie, gdyż najpewniej są to nasze naturalne środowiska, w których przebywamy ze znajomymi i czujemy się bezpieczniej. Reklama może być skuteczna, jeśli jest odpowiednio zaprojektowana, prezentowana odpowiednim ludziom i efektywna kosztowo, jeżeli odpowiednio wskazuje się na pozycjonowanie stron firmy http://mateuszkozlowski.pl/.


Facebook jest znakomitym narzędziem reklamowym, gdyż daje pewne możliwości, których nigdzie indziej nie uda się nam znaleźć: unikalne możliwości targetowania. Reklamy w Internecie można kierować do wielu grup docelowych. Facebook oferuje podstawowe możliwości dotarcia na przykład do kobiet, mężczyzn, zamieszkujących dane miejsca czy będących w odpowiednim wieku. Jednak są tu też zupełnie inne, unikalne opcje dotarcia według zainteresowań użytkowników. Te zainteresowania są określane przez samych użytkowników, na podstawie ich zachowań w serwisie, a nie deklaracji w nakierowaniu na sprawdzone pozycjonowanie stron firmy.


Na Facebooku kampanie mogą być tanie. Możesz zacząć od wydania złotówki. Nie ma to może sensu, ale ważniejsze jest to, że nie musisz od razu wydawać wielu tysięcy, a sukcesem może okazać się dla Ciebie kampania, w której będziesz wydawać kilkaset złotych w miesiącu, a da Ci to dotarcie do wielu tysięcy osób. Praktycznie nie ma na Facebooku ryzyka, że stracimy środki na reklamę, która nie przyniesie efektów. Możemy testować różne rozwiązania przy niskich budżetach, a potem dokładać do tego, co się sprawdza. Warto spróbować.


Widziałem wiele kampanii na Facebooku. Przyznam, że dają one rozmaite efekty. Wszystko zależy od celu i określonych działań. Nie ma co zakładać sobie nierealnych celów. Jeśli masz swoją markę, to możesz budować ruch na swoim blogu czy stronie.